Om Shyam

Shyams reise fra en skolelei elev til grunnleggeren av 3DL i Norge viser hvordan nysgjerrighet og innovasjon kan forme utdanning. Hans tidlige lidenskap for praktisk læring førte ham til Madras Snake Park og Crocodile Bank, et anerkjent forskningssenter for reptiler nær Chennai. “Jeg syntes skolen var kjedelig og altfor teoretisk. Selv om jeg var en middels elev, presterte jeg godt utenfor klasserommet. Hvis utdanningen hadde vært mer engasjerende, kunne jeg ha bidratt enda mer til samfunnet. Dette inspirerte meg til å etablere 3DL,” sier Shyam. Som 17-åring deltok han i et forskningsprosjekt om reptilenes reproduksjonsbiologi og temperaturavhengig kjønnsbestemmelse, støttet av Smithsonian og en herpetolog fra University of North Dakota. 

Hans avstand til tradisjonell utdanning førte til en uvanlig vei, med erfaringer innen vitenskap, utleieutstyr, luftfartsutdanning og IT i India, Sovjetunionen, USA og Norge. I 2017, etter en operasjon som tvang ham til å ta en pause, holdt Shyam et foredrag om markedsføring på en skole. Opplevelsen minnet ham om hans egne utfordringer med tradisjonell utdanning og de moderne elevenes egenskaper – korte oppmerksomhetsspenn kombinert med høy evne til å ta til seg informasjon. 

Samme år grunnla han 3DL, en plattform som bruker 3D, AR og VR for å gjøre utdanning engasjerende og tilgjengelig. Utformet for norske læreplaner og IB-programmet, tilbyr den verktøy som 3D-modeller, videoer og quiz for å bygge bro mellom teori og praktisk anvendelse. Shyams arbeid reflekterer hans dedikasjon til å transformere utdanning gjennom praktisk og interaktiv læring.

Våre verdier

Hos 3DL reflekterer våre verdier visjonen til våre grunnleggere og investorer som ønsker å gjøre en meningsfull forskjell.

Skape en forskjell:
Vår misjon er å transformere læringsopplevelser slik at alle elever har tilgang til effektive læringsverktøy. Vi tror at teknologi kan åpne muligheter for alle.

Inkludering og tilgjengelighet:
Vi er forpliktet til å gjøre utdanning tilgjengelig gjennom universell utforming, slik at elever med alle evner kan dra nytte av den.

Innovasjon med formål:
Vi bruker ny teknologi for å gjøre læring engasjerende, praktisk og morsom.

Samarbeid:
Vi verdsetter stemmene til lærere, elever og foreldre, og arbeider sammen for å skape meningsfullt innhold.

Bærekraftig påvirkning:
Vi ønsker bærekraftig vekst for å skape en varig påvirkning på utdanning.

Vi tror at våre anstrengelser kan bidra til en fremtid der læring er mer interaktiv og inkluderende for alle.

.

Vår påvirkning

Med 3DL ønsker vi å ha en positiv påvirkning på elevenes engasjement, læringsresultater og inkludering i utdanningen. Ved å utnytte innovativ teknologi gjør vi læring mer interaktiv, tilgjengelig og effektiv for elever med alle evner og bakgrunner.

Vi tilpasser også vårt arbeid til FNs bærekraftsmål, med fokus på kvalitetsutdanning, redusert ulikhet og partnerskap for å oppnå disse målene.